FR - NL

Home | Testimonials | Voordelen | Referenties | Job | Prijs | Contact | Staff | Sitemap | About us | OFFERTE AANVRAAG

Opleiding Brand Management - 1 dagen

Brand Management



Opleiding Calendar :

9h à 17h (1 dag : 8h)
18h - 20h30 (1/2 dag)

Meer informatie over prijs Offerte Aanvraag !

Opleiding :

Maak werk van een merk!

Ben je werkzaam in het mkb en wil je alles te weten komen van merkenmanagement en merkenstrategie? Schrijf je dan in voor de korte en praktijkgerichte opleiding Brand Management, die je alleen bij de LOI via afstandsonderwijs kunt volgen. Tijdens de cursus leer je onder meer hoe je een merk ontwikkelt, hoe je een merk in de markt zet en waar je voor wat betreft de communicatie aan moet denken.

De opleiding is ontwikkeld in samenwerking met GVR: hét kenniscentrum voor iedereen die werkzaam is in marketingcommunicatie!

Tijdens de opleiding studeer je waar en wanneer je wilt. Hierdoor is je studie prima te combineren met je werk! Bovendien bevat het lesmateriaal veel herkenbare voorbeelden. Je kunt dus direct aan de slag! Na afloop heb je alle kennis opgedaan en doe je examen. Met je diploma ben je klaar voor een baan als Junior Brand Manager!


Doelstellingen :

Met de opleiding Brand Management doe je in korte tijd alle kennis op van Brand Management. Na afloop ben je prima in staat om een merk te ontwikkelen, te implementeren en een succesvol merk verder uit te bouwen. Bovendien weet je hoe je merkwaarden vertaalt naar communicatie. Niet alleen waardevolle kennis voor jezelf, maar ook voor je werkgever!

Inhoud Van Brand Management

Tijdens de opleiding Brand Management doe je kennis op die je direct in de praktijk kunt toepassen. Het lesmateriaal bevat veel actuele voorbeelden die je studie nóg leuker maken. Tijdens de cursus werk je aan een uitgebreide case, waarbij je de opgedane kennis direct kunt toepassen.
In de cursus komen alle basisbeginselen, belangrijkste theorieën en aspecten van brandmanagement aan bod. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan nieuwe ontwikkelingen en trends. Denk bijvoorbeeld aan begrippen als Rebranding, E-branding, Storytelling, Global branding en Internal branding.
De cursus is onderverdeeld in zes thema’s:
Thema 1: Introductie brand management
Wat houdt brand management in? En wat betekenen de begrippen merkwaarde, merkimago, merkidentiteit en merkpersoonlijkheid precies? Dat en nog veel meer leer je in het eerste onderdeel van de opleiding Brand Management.
Thema 2: Ontwikkelen van sterke merken
In dit onderdeel krijg je antwoord op vragen als: wat is een sterk merk, hoe positioneer je een merk ten opzichte van de concurrent, hoe belangrijk is het dat een merkstrategie gedragen wordt door werknemers en hoe voer je een geïntegreerd merkbeleid?
Thema 3: Uitbouwen van succesvolle merken
Het stretchen van merken is een veel toegepaste strategie om bepaalde merken uit te bouwen. Door het aanbieden van nieuwe producten onder dezelfde merknaam kan een sterk merk verder uitgebouwd worden. In dit thema worden de strategieën, merkextensies, merk endorsement en co-branding behandeld.
Thema 4: Communicatie van merken
Het onderwerp van dit thema is: het managen van merken. Naam en logo zijn slechts twee voorbeelden van aspecten die het succes van een merk bepalen. In dit thema wordt het merk gerelateerd aan de elementen van de marketingmix. En welke factoren bepalen het succes en falen van e-branding?
Thema 5: Meten en evalueren van merken
In dit thema wordt aandacht besteed aan het meten van Brand Performance, Rebranding en repositionering van merken en bescherming van merken.
Thema 6: Toepassingen van branding
In dit laatste thema worden de verschillende theorieën, concepten en begrippen van brand management toegepast in verschillende sectoren (overheid/public, retail, diensten, B2B, not for profit, zorg). Je leert dat branding overal kan worden toegepast. Daarnaast komen ook Global Branding en Business to Business Branding aan bod.

Antwerpen



Noorderlaan 147/8
2030 Antwerpen

Tel: +32 2 412 04 10
Fax: +32 2 412 04 19
Gsm: +32 477 789 445
Email : selossej@jlgestion.be

Onz voordelen :

  • Soorten opleidingen: Inter-bedrijven, intra-bedrijf, particulieren.
  • 100% flexibele en aangepaste opleidingen. U kiest de data, de plaats en het trainingsprogramma.
  • 50% korting voor de Brusselse KMO’s
  • Offerte aanvraag : antwoord binnen 24 uur.
  • Dranken, koude of warme lunch en parking aangeboden
  • Toegang tot onze vaardigheidscentrum: syllabi, cursussen, oefeningen